Solarni akumulatorji
Proizvedeno energijo iz sonca je treba skrbno porabiti. Viške te energije pa shraniti v solarnih akumulatorjih in baterijah.
- Solarni akumulatorji »
- Vrste solarnih akumulatorjev in baterij »
- Baterije za sončne elektrarne »
- Izbor solarnih akumulatorjev »
- Hranilnik električne energije »
- Baterije za sončne elektrarne - pasti pri nakupu »
- Izračun potrebne kapacitete solarnih akumulatorjev »
- Otočna sončna elektrarna - avtonomija »
- Vzdrževanje solarnih akumulatorjev »
- Hranilniki električne energije za otočne sončne elektrarne »
- Hranilniki električne energije za hibridne sončne elektrarne »
- Hranilniki električne energije za hibridne sončne elektrarne - kakšno kapaciteto izbrati »
- Hranilnik električne energije Srne solar - Navodila za instalacijo »
- CFE 5100 li-ion solarna baterija 5,1kWh »
- Hranilnik električne energije Kstar 10kW - Navodila za instalacijo »
- CFE 5100 li-ion solarna baterija 5,1kWh - povezovanje z razsmernikom Growatt SPF5000ES »
- Rezanje konic in časovno uravnavanje odjema elektrike »
- Baterije za sončne elektrarne za nizke temperature »
- Kako obvarovati baterijo, ki napaja razsmernik, pred pregloboko izpraznjenostjo? »
Baterije za sončne elektrarne
Baterije za hibridne sončne elektrarne.
Vse li-ion baterije za hibridne sončne elktrarne so izdelane v tehnologiji LiFePO4 (okrajšava LFP baterije). Ta tehnologija je izredno varna, baterijske celice ne spuščajo plinov, zato jih je mogoče namestiti tudi v bivalne prostore.
Na trgu je izredno velika ponudba LFP baterij za sončne elektrarne. Podobno kakor pri svinčenih akumulatorjih, kjer vemo katere blagovne znamke so kvalitetne, se tudi na trgu LFP baterij proizvajalci med seboj ločijo po kvaliteti. Dejstvo je, da so najbolj kvalitetne baterije tiste, kjer proizvajalec tudi sam proizvaja baterijske celice. Največ proizvajalcev je na Kitajskem, kjer je nekaj svetovno uveljavljenih proizvajalcev. Poleg njih pa cela množica podjetij, ki trdijo da so proizvajalci LFP baterij, v resnici pa so sestavljalci baterij. Veliki kvalitetni proizvajalci baterijskih celic, opravijo po končani proizvodnji končno kontrolo kvalitete baterijskih celic in izvržejo vse tiste, ki ne ustrezajo njihovim zahtevnim standardom. Te celice imajo po navadi tudi neizenačeno napetost. Izvržene celice prodajajo manjšim sestavljalcem baterij, ki nato povežejo baterijske celice med seboj in jim dodajo BMS (elektronika, ki uravnava delovanje baterij). Seveda so takšne baterije cenejše in na pogled, zaradi nizke cene bolj privlačne za nakup. (Ne)kvaliteta se ne bo pokazala takoj, ampak šele čez nekaj let delovanja. Vsaka li-ion celica sicer z leti izgublja kapaciteto, vprašanje pa je, kakšna je ta stopnja degradacija baterije. Problem pa je, ker so baterije namenjene za sončne elektrarne in naj bi delovale 15 let in več.
Osnovni pokazatelj kvalitete LFP baterij je število ciklov praznjenja/polnjenja in globina polnjenja. Velika večina LFP baterij za sončne elektrarne, ki so namenjeni gospodinjstvom, ima na našem trgu 6.000 ciklov pri 80% ali 90% praznjenju. Vsi podatki so laboratorijske meritve, ki so opravljene pri določeni temperaturi okolja. Dejstvo je, da LFP baterije ne smemo polniti pri temperaturi nižji od 0°C, visoke temperature pa tudi niso primerne za delovanje.
Velika večina proizvajalcev hibridnih razsmernikov prodaja tudi li-ion baterije, čeprav jih večina sama ne proizvaja. Ker se baterije prodajajo pod blagovno znamko proizvajalca razsmernika, ne vemo, kdo je dejanski proizvajalec baterije. V takšnih primerih nam ne preostane drugega, kakor da zaupamo proizvajalcu razsmernika.
Kstar, ki je proizvajalec razsmernikov, vgrajuje v joint venture tovarni, v hranilnike LFP baterije firme CATL. Tovarna CATL je največji svetovni proizvajalec li-ion baterij, ki nudi vrhunsko kvaliteto. Baterija vgrajena v trifazni hranilnik energije Kstar 10kW, ima 10.000 ciklov pri 90% praznitvi.
Deset največjih svetovnih proizvajalcev li-ion baterij za sončne elektrarne in njihovi deleži v svetovni proizvodnji (Vir: Bloomberg 2021):
Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) - 28%
BYD Company Limited - 15%
LG Energy Solution - 13%
Tesla Inc. - 12%
Samsung SDI Co. Ltd. - 10%
Panasonic Corporation - 4%
EnerSys - 2%
Johnson Controls International plc - 2%
GS Yuasa Corporation - 2%
Hitachi Chemical Co. Ltd. - 1%
Problem nastopi pri nakupu "no name" baterij. Ko smo kupovali še svinčene baterije smo tvegali nekaj stotakov, pri nakupu LFP baterij pa tvegamo tisočake ali celo več.